قلیان عادت پیرمردها، تفریح جوانان

قلیان عادت پیرمردها، تفریح جوانان

قلیان عادت پیرمردها، تفریح جوانان

طبق تحقیقات از مراکز فروش دخانیات در فراشبند، فروش تنباکو میوه ای در هر یک ماه به طور میانگین بین 500 الی 1000 پاکت و فروش تنباکو برازجانی به طور میانگین بین 50 الی 100 کیلو می باشد.
قلیان عادت پیرمردها، تفریح جوانان

به گزارش نخل بیدار یاسین اکبری فرد فوق لیسانس حقوق در یاد داشتی به آسیب شناسی و علل گرایش جوانان به قلیان های میوه ای و سنتی پرداخت ونوشت:

قلیان عادت پیرمردها، تفریح جوانان
استعمال روز افزون قلیان در مراکز عمومی جامعه به خصوص در فراشبند روز به روز در حال افزایش است و رواج استعمال قلیان می تواند زنگ خطری باشد که ابتدا کانون خانواده و سپس مسئولان فرهنگی را از بروز آسیبی بزرگ خبر می دهد.

به طوری که امروزه، قلیان در بین جوانان شبیه بازی است و در مصرف آن قبحی وجود ندارد تا جایی که در صورت استفاده شدن توسط زن ها و بچه ها بیشتر به صورت تفنن و تمسخر شبیه می گردد.

طبق تحقیقات نگارنده از مراکز فروش دخانیات در فراشبند، فروش تنباکو میوه ای در هر یک ماه به طور میانگین بین 500 الی 1000 پاکت و فروش تنباکو برازجانی به طور میانگین بین 50 الی 100 کیلو می باشد.

همچنین، سن مصرف قلیان میوه ای بین سنین 17 الی 25 سال و سن مصرف قلیان برازجانی از 25 سال به بالا می باشد که متاسفانه بیش از نیمی از جوانان فراشبند مبتلا به استعمال قلیان(میوه ای، برازجانی) می باشند.

بنابراین برای کاهش آسیب های ناشی از این ناهنجاری اجتماعی باید عوامل گرایش جوانان به استعمال دخانیات و قلیان را شناخت که این عوامل عبارتند از:
هم نشینی با دوستان ناباب، نبودن شادی و تفریح در جامعه، ناامیدی، عدم کنترل و نظارت والدین ، سرخوردگی و خانواده های بد سرپرست، بیکاری و بالا رفتن سن ازدواج می باشند.

با توجه به اینکه روز به روز در جامعه شاهد گرایش جوانان به قلیان هستیم باید مسئولان اقدامی مناسب انجام دهند و باید بدانیم از اینکه دست روی دست بگذاریم نه تنها دردی دوا نمی شود بلکه دردها کهنه تر و لاعلاج تر خواهد شد.




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : با ولایت تا شهادت
تاریخ : شنبه 16 اسفند 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: